Otobüslerin FSM’den geçiş yasağına karşı yapılabilecekler

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • Otobüslerin FSM’den geçiş yasağına karşı yapılabilecekler

Otobüslerin FSM’den geçiş yasağına karşı yapılabilecekler

Malumunuz, İstanbul’u fethederek bir çağı kapatıp yeni bir çağı başlatan Fatih Sultan Mehmet, şehirler Sultanını Bizans’tan alırken kimsenin aklına gelmeyen bir yöntem kullanmış ve gemileri karada yürüterek Bizans savunmasını kırmıştı. Şimdi onun adını taşıyan köprüyü kullanması yasaklanan bizler de sorunumuzu çözmek için benzer bir yola başvurmaya hazırlanıyoruz.

TOFED olarak şehirlerarası otobüslere uygulanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçiş yasağına alternatif bir çözüm arıyoruz. Bu amaçla geçtiğimiz hafta İDO yöneticileriyle bir araya geldik. Bu ziyarette ‘otobüsleri denizden nasıl götürebiliriz’ sorusuna yanıt aradık.

14 Mart Salı günü gerçekleştirdiğimiz ziyarette İDO yöneticileri ile Yenikapı-Harem hattı konusunda fikir alışverişinde bulunduk, ayrıca Topçular-Eskihisar hattında otobüsçülere indirim ve öncelikli geçiş talebimizi ilettik. Öncelikli hedefimiz tabii ki sektörümüzün Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanması nedeniyle artan maliyetlerini bir parça daha aşağıya çekebilmek. Diğer taraftan yolcularımızın yaşadığı zaman kaybının da önüne geçmeyi hedefliyoruz. Bunu gerçekleştirebilmek için de Yenikapı- Harem, Yenikapı- Yalova, Yenikapı – Mudanya gibi alternatif hatların açılması ve hatlarda da köprü geçiş ücretinin yarısının uygulanmasını talep ettik. Yine Eskihisar- Topçular hattında feribot ücretinin düşürülmesini ve ayrıca otobüslerin toplu taşıma aracı sayılarak ambulanslar gibi hiç bekletilmeden alınmasını istedik.

Bu taleplerimizi ilettiğimiz İDO yetkilileri temelde hiçbir talebimize karşı olmadıklarını ancak şehir içinde trafiği düzenleme yetkisinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nde olduğunu söylediler. Bir sonraki adımımızda böylece belirlenmiş oldu. Taleplerimizi İBB ve UKOME’ye iletebilmek için bu makamlardan da randevularımız alacağız. Konunun sonuna kadar takipçisi olacağız.

Bu konuda yanlış anlaşılmaya mahal vermemek bir hususu tekrar hatırlatmak istiyorum. Bizler, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yapımına asla karşı olmadık. Ülkemiz için yapılan her yatırımı destekliyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü de bu kapsamda yapılmıştır. İstanbul’un transit trafik yükünün azaltılması için iyi bir çözümdür. Ancak şehirlerarası otobüslerin farklı bir konumu var. Sektörümüz yolcu taşımacılığı hizmeti veriyor, hem yolcumuzu en kısa zamanda gideceği yere götürmek hem de maliyetlerimizi düşürmek zorundayız. İstanbul’da gidiş-gelişte yolumuz 140 kilometre uzadı, bunun getirdiği ilave maliyeti firmalar karşılayamıyor. Seyahat süresi uzadığı için yolculardan da şikayet alıyoruz.  İstanbul’a transit bir trafik yükümüz yok. Anadolu ve Avrupa yakasındaki yolcu indirme-bindirme noktalarımız da belli. Bu konudaki arayışlarımız, sektörümüzün ve yolcularımızın sorunlarını çözmek için yapılan bir arayıştır.

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR