SEKTÖRÜN BRÜTÜS NAMZETLERİ

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • SEKTÖRÜN BRÜTÜS NAMZETLERİ

Sektörün Brütüs Namzetleri

Geçtiğimiz hafta, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Sayın Yunus Emre Ayözen’i ziyaret ettiğimizi aktarmıştım. Bu hafta detaylarını aktaracağım. Sayın Ayözen, İstanbul’da planlamakta oldukları otogarlar ile ilgili yerleri bize gösterdi. Avrupa Yakası’nda 3’üncü Havalimanı’na yakın Işıklar Köyü’nde Anadolu Yakası’nda ise Formula 1 pistine yakın Tepeören mevkisinde bir otogar yapılması planını aktardı.  Harem Otogarı’nın bu mevkiye taşıma planları olduğunu söyledi. Bizde kendisine TOFED olarak, otogar, ara duraklar, ilçe bilet terminalleri ve birleştirilmiş servisler konusunda görüş alınan bir kurum olmamız gerektiğini, sektörü bizim temsil ettiğimizi anlattık.

Yakın dönemde her yıl dört beş tane yeni otogar yeri konusunun gündeme geldiğini gördük. Bir ara Kavacık’ta, Silivri’de, Alibeyköy askeri alanın içerisinde, Gaziosmanpaşa gibi birçok yer konuşuldu. Aynı durum Anadolu Yakası’nda haddi hesabı bilinmeyen yerler gündeme geldi. Belediye bunları tespit ediyor. Bizde bunları gazete köşelerinde, kahvehanelerde, dedikodu merkezlerinde bunu öğreniyoruz. Bizde bunu Sayın Ayözen’e söyledik. Sayın Ayözen’de bize; Sayın Başkan Kadir Topbaş’ın talimatları doğrultusunda çalıştıklarını ifade etti. Bizde kendisine, “Büyükşehir Belediye Başkanının tercihleri değil, bundan yararlanacak olan halkın, sektör mensuplarının, firmaların, acentelerinin ve onların sivil toplum kuruluşları, İTO’nun, TOBB sektör meclisinin katılacağı bir Çalıştay’da günlerce tartışarak halk için, sektör için neresi fayda sağlayacaksa o noktalarda karar verelim” talebimizi ilettik. Sayın Ayözen ile bu konuda yani otogarlar konulu bir çalıştay yapma konusunda mutabakata vardık. Söz konusu noktalarda otogar yapmaya yönelik planın ne olduğunu sorduk; düşüncelerine temel teşkil eden noktanın otobüslerin 3’üncü köprüye yönlendirilmiş olması ve 3. Havalimanın yapıldığı alan olduğunu bunun içinde bu güzergâhların şekillendiğini ifade etti. Bizde diyoruz ki, o güzergâhlarda ara terminal, cep terminalleri olabilir. Trakya’ya gidecek yolcu önce oraya gelecek ve seyahat süreleri uzayacak. Bursa, İzmit, Adapazarı, Bolu yolcusunun da aynı şekilde seyahat süresinin uzayacağını söyledik. Biz inanıyoruz ki, Sayın Cumhurbaşkanına 3’üncü köprünün otobüsçüye getirdiği ilave zaman ve maliyet artışı, yolcuya yarattığı mağduriyet doğru anlatılırsa bu mecburiyet kalkacaktır. Ayrıca Karayolu Yönetmeliği Taslağı’nda D belgeleri birleştiriliyor. Hangi belge sahibi aracı nasıl gönderecek, bu belli değil. Dolayısı ile bunun aceleye getirilmemesi gerektiğini söyledik. 3. Havaalanına yapılacak otogara yolcuların getirilmesinin doğru bir karar mı olduğunu sorduk; kendisi de ‘bunu tartışalım’ dedi. Bizim önerimiz, iki yakaya merkezi bir otogar. Avrupa Yakası’nda merkezi otogarın Bayrampaşa Otogarı olduğunu belirttik. Bayrampaşa Otogarı’nın eksiklikleri düzeltilebilecek konulardır. Otogarın ıslah planını da kendisine sunduk.  Anadolu Yakası’nda merkezi otogar konusunda Ataşehir planının doğru olduğunu ve Tepeören mevkisine yapılacak otogarın ise yanlış bir tercih olduğunu söyledik.  Biz cep terminali kavramının da değiştirilerek, ara durak olarak tanımlanmasını ifade ettik. Trakya yolcularına yönelik ise Ispartakule mevkinde ara durak yapılmasının uygun olacağını belirttik.

BAYRAMPAŞA OTOGARI İLE İLGİLİ BİR KARAR YOK

Sayın Ayözen, beş ulusal firmanın da kendisini ziyaret ettiğini ifade etti. Bizde sorduk; bugüne kadar görüştüğünüz firmalardan tek birinin Bayrampaşa Otogarı’nın yıkılıp, başkasının yapılmasını istiyor mu? Kendisi de, sektörün tek birleştiği noktanın, Bayrampaşa Otogarı’nın yerinde kalması olduğunu söyledi. Bayrampaşa Otogarı ile ilgili de alınmış bir karar olmadığını ifade ettiler. Ancak sayıları bir elin parmağını geçmeyecek ve gerçektende bir avuç bile olmayan sektör ‘mensubu’  Sayın Galip Öztürk’e methiyeler dizerken, kendi firmasının bile aleyhinde davranarak, Sayın Öztürk’ün gözbebeği olan Bayrampaşa Otogarı’nın yıkılmasını gündeme getiriyorlar. Bu otogar sektörün emeği ile ortaya çıkmış ve sektörün mabedi konumundadır. Bu otogarın yıkılmasını savunmak sektöre ihanettir. Herhangi bir isim vermiyorum, sektörümüz onları biliyor. Bu otogar sektörün ortak malıdır. Eksiklikleri düzeltilir, yapılır. Hiç kimsenin ekmeğinin kaybına göz yummamız mümkün değildir. Bu sektör gazete köşelerinden otogar yerlerini öğrenmeyi hak etmiyor. Bazı gazetelerde Işıklar Köyü, tarafında arazi satma peşindeler. Bunun çok yanlış olduğunu ifade etmek istiyorum. Sayın Ayözen, Işıklar Köyü, mevkisinin de kesin bir karar olmadığını ifade etti. Ama planlanan otogarda 60 otomobillik bir park ve  400 otobüslük park  düşünüyorlar. Bu da sektörü bilmemenin bir göstergesi. Belediyeler Birliği’nin toplantısında alınan kararı da aktardık. Terminaller yeri, belediye, Ulaştırma Bakanlığı ve sektör aktörlerinin katıldığı bir komisyonla alınması gerektiğini bir ortak kararla imzaladı. Belediyeler Birliği Başkanlığı yapan Sayın Kadir Topbaş’ın bunu bozmaya hakkı olmadığını da ifade ettik. Sonuçta bir çalıştay yapılması noktasında bir karar alındı bundan memnunuz.

 

Mevlüt İLGİN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR