Yeni köprü kâbus olmasın

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • Yeni köprü kâbus olmasın

Yeni köprü kâbus olmasın

26 Ağustos Cuma günü açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, otobüsçülük sektörünü maalesef tedirgin bir bekleyişin içine attı. Sebebi ise bazı medya organlarında, D1 ve B1 yetki belgeli otobüsler için Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişin yasaklanacağı şeklinde haberlerin çıkması. Bu haberler, kamu kurum ve kuruluşların yetkililerinin açıklamalarına dayandırılarak yapılınca sektördeki tedirginlik arttı.

Ağustos ayı içerisinde ülkemiz dev bir yatırımın daha hizmete girecek olmasının heyecanını yaşıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılışı daha önce planlandığı gibi 26 Ağustos Cuma günü gerçekleştirilecek. Sektör olarak böyle bir yatırımın ülkemize kazandırılmasından dolayı elbette ki gururluyuz. Dünya’nın göz bebeği İstanbul Boğazı’nda, Asya ve Avrupa kıtası karayoluyla bir kez daha birbirine bağlanacak. İstanbul’u transit geçen araçların, özellikle de kamyon ve tırların Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde yaşattığı trafik yoğunluğu azalacak. Ancak hizmete girecek yeni köprü için sektörümüzü oldukça tedirgin eden bir durumla karşılaştık. D 1 ve B 1 belgeli tarifeli sefer yapan otobüslere Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün yasaklanacağı şeklindeki haberler, kamu kuruluşlarının yetkililerinin açıklamalarına dayanılarak medyada yer aldı. Bu hem ulaşım kolaylığı hem de ulaşım ekonomisi açısından sektörümüzün kabul edemeyeceği bir durum.

Kabul edilemeyecek bir durum zira gerekçe olarak trafik gösteriliyor. Oysaki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden günde sadece 750 tarifeli taşımacılık yapan otobüs geçiyor. Yani otobüslerin trafiğe olumsuz bir tesiri yok. Olumsuz tesiri olan hepimizin malumu olduğu üzere kamyonlar ve tırlar. Diğer taraftan İstanbul 15 Temmuz Demokrasi Otogarı, Alibeyköy Otogarı ve Harem Otogarı arasındaki güzergâhımız Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullandığımızda 47 kilometre. Eğer Yavuz Sultan Köprüsü güzergâhına mecbur edilirsek mesafe 150 kilometreye çıkacak. Hem seyahatin süresi artacak hem de sarf edilen akaryakıt artacak. Her ikisi de milli servet. Onun için gelin milli servete kıymayın, sektörümüz de mağdur olmasın diyorum. Bu konuda en makul çözüm; otobüsçüye hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün hem de Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün serbest olması. Sektörümüzün talebini ve makul gerekçelerini geçtiğimiz hafta, TOFED, TOF, UYOF ve IPRU’nun ortak deklarasyonu şeklinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na da bildirdik. İnşallah olumlu bir netice alacağız.

Geçen hafta TOFED heyeti olarak Ankara’da; AK Parti Genel Başkan Yardımcıları; Öznur Çalık, Erol Kaya,Ulaştırma Bakanlığı Otobüs Daire Başkanı Mahmut Gürses ve Karayolu Düzenleme Genel Müdür Yardımcısı Nurhan Tüfekçioğlu’nu ziyaret ettik. Sektörümüzün sorunlarını ve çözüm önerilerimizi ilettik. Sayın Öznur Çalık ile görüşmemizde tarifeli sefer yapan otobüslere Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün zorunlu kılınacağı şeklindeki haberlerde gündeme geldi. Bunun doğru bir uygulama olmayacağını makul gerekçelerimizle kendisine aktardık. Ankara’daki görüşmelerimiz oldukça verimli geçti.

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR