Sektörün buruk bayramı

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • Sektörün buruk bayramı

Sektörün buruk bayramı

Yine bir Kurban Bayramına kavuşmanın heyecanını yaşıyoruz. Ancak bu seneki mutluluğumuza burukluk da eklendi.  Sebebi ise malum; sektörümüzün bir talebi var, yaşadığımız mağduriyet sebebiyle hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden hem de Yavuz Sultan Köprüsü’nden geçiş hakkının şehirlerarası otobüslere tanınmasını istiyoruz. Bu sadece otobüsçünün değil yolcumuzun da talebi.

Bayramlar kavuşma demek, hasretin bitmesi yeniden kucaklaşmak demek. Bayramlar birlik ve beraberlik demek. Bayramları en içten yaşayan ve hisseden bir sektörün mensuplarıyız. İnsanları sevdiklerine bu sektör kavuşturuyor. Otobüsçülük  yarım asırdan fazla bir süredir ülkemizin ulaşım sisteminde omurga rolü üstleniyor. Böyle zamanlarda bu sektörün kadir kıymeti daha iyi anlaşılıyor. Bu bayramda yaklaşık 10 milyon yolcuyu taşıyacağız, yaklaşık 6 bin ilave sefer ile de artan talebe cevap vermeye çalışacağız. Sektör olarak yolcularımızdan bu bayramda da bir istirhamımız var; korsan taşımacıya ne olursa olsun rağbet göstermesinler. Bu en başta yolcumuzun can güvenliğini ilgilendiriyor. Hiçbir denetimi olmayan, böyle zamanlarda fırsatçılık yapan korsan taşımacılar sadece sektörümüzün ekmeğine el uzatmıyor, yolcunun da hayatına kast ediyor. Korsan taşımacı ile mücadele konusunda, Ulaştırma ve İçişleri Bakanlığımıza her zamanki gibi büyük iş düşüyor. Yolcularımıza tavsiyemiz mutlaka ve mutlaka otogarlardan kalkan otobüsleri tercih etsinler. Mahalle aralarından kalkan korsan taşımacılar onlara hizmet değil felaket getirir. Bu konuda sadece sektörümüzün değil herkesin duyarlı olması gerekiyor.

Sektör olarak bu sene Kurban Bayramına buruk giriyoruz dedik.  UKOME kararıyla, şehirlerarası otobüslere Yavuz Sultan Selim Köprüsü mecburi hale getirildi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişler yasaklandı. Bu karar sektörümüze taşınamaz bir yük getirdi. Gidiş ve gelişte güzergâhımız 130 kilometre uzadı, seyahat süremiz uzadı, akaryakıt masrafımız arttı. Öyle ki yeni uygulama günde birkez o güzergâhı kullanan otobüsün aylık maliyetini aylık 5 bin 750 lira artırıyor. Şöyle bir örnek vereyim Bursa’ya önceden üç saatte giden bir otobüs artık beş saatte gidiyor. Biz dertliyiz ama yolcularımız da en az bizim kadar dertli. Yetkililere çağrımız, zararın neresinden dönülse kardır. Gelin bu yanlıştan vazgeçin. Otobüsçü her iki köprüyü de kullanabilsin. Biz köprüye değil uygulamada yapılan yanlışlığa karşıyız. O yanlışlık da maalesef sektörümüzü mağdur ediyor. Bu sektör devletine de milletine de büyük faydalar sağlayan bir sektör.  Doğrudan ve dolaylı olarak sağladığı istihdam yüz binlerce ailenin ekmek ve umut kapısı. Gelin el birliği ile bu sektörü daha ileriye nasıl taşıyabiliriz onun mücadelesini verelim. Otobüsçünün zarar görmesi kimseye fayda getirmez. Ülke kaybeder, ekonomi kaybeder. Biz rekabete de karşı değiliz. Diğer ulaşım modlarıyla rekabetimizi zaten yapıyoruz. Ancak bu köprü kararı bizi diğer taşıma modlarıyla yeni bir haksız rekabetin içine attı. Havayolları ölü sezonda komik fiyat,  sezonda ise  faiş fiyat uygulamasıyla zaten bir haksız rekabet içindeydi. Şimdi ise durumun haksız rekabetin de ötesine geçme tehlikesi var. Otobüsçüyü nefes alamaz hale getirecek bir yanlış yapıldı.

Bayrama buruk girdik derken bir sebebimiz daha vardı.  8 Eylül Perşembe günü, Kent Turizm’in Sahibi- TOFED Yüksek İstişare Konseyi Üyesi-Sektör Duayeni  Fehmi Aslan’ı kaybettik.  Sektörümüzün başı sağolsun. Duayenlerimizin aramızdan ayrılması her zaman büyük acı veriyor. Bizlere düşen onların kurduğu bu sektöre sahip çıkmak. Hepsinden Allah razı olsun, hepsinin bu sektörde büyük emeği var.

 

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR