YURTDIŞI YOLCU TAŞIMACILARIMIZIN DA SORUNLARI GÜNDEMİMİZDE

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • YURTDIŞI YOLCU TAŞIMACILARIMIZIN DA SORUNLARI GÜNDEMİMİZDE

Yurtdışı yolcu taşımacılarımızın da sorunları gündemimizde

Türkiye’nin dört bir aynına yolcu taşıyan otobüsçülerin örgütlendiği bir sivil toplu örgütü olan Türkiye Otobüsçüler Federasyonu, Türk Bayrağını yurt dışında da başarıyla dalgalandıran meslektaşlarımızın sorunlarının çözümü için de girişimlerde bulunuyor. Son olarak Sarp Sınır Kapısı’nın yetersizliği nedeniyle ciddi sorunlar yaşayan meslektaşlarımızın sorunlarını 20- 21 Eylül tarihlerinde İzmir’de düzenlenen KUKK toplantısında dile getirdik.


Türkiye – Gürcistan Karar Ulaştırma Karma Komisyon Toplantısı 20- 21 Eylül Tarihlerinde İzmir’de yapıldı. Toplantıda Türk tarafının isteklerini Karayolu Düzenleme Genel Müdür Yardımcımız Nurhan Tüfekçoğlu dile getirdi.

Toplantıda karayolu yolcu taşımacılığı sektörünün sesi olarak ise TOFED vardı. Toplantı öncesinde sektörün özellikle Sarp Sınır Kapısı’nın yetersizliği nedeniyle yaşadığı sorunlar ve uygulanan cezalar konusunu detaylı bir şekilde anlatan raporumuzu Sayın Tüfekçioğlu’na bizzat sunduk.  Bu raporda sorunların çözümü için Türk ve Gürcü tarafının yapması gerekenleri de dile getirdik.

Hazırladığımız raporda karayolu yolcu taşımacılarının kaliteli hizmet verebilmesi için

Gürcistan tarafındaki fiziki imkânları yetersiz olan parklanma alanında büyük eziyetler çekerek 24-48 saat bekleyen araçlar için, Gürcistan tarafındaki parklanmanın Türkiye tarafında yapılması,

Gürcistan tarafındaki parklanma sahasında da B1 Yetki Belgeli araçların ayrı bir parklanma alanı yapılıp Türkiye tarafına geçişlerinin sağlanması,

B1 Yetki Belgesi ile düzenli taşımacılık yapan araçlara otogar çıkışı sorulması, Otogar çıkışı olan araçların hem Türkiye’de hem Gürcistan’da sıraya sokulmaması,

Araç bazında veya plakaya dozvala verilmesi, Türkiye ve Gürcistan tarafında araçların tek dozvola kullanması veya plaka yazılması,

B1 ve B2 Yetki Belge’sine sahip araçlara her iki tarafta öncelik tanınması B1’lerde bilet B2’lerde fatura ibraz etmeleri,

Gürcistan tarafında B1 Yetki Belgesi ile düzenli taşımacılık yapan araçlardan uluslararası otogar çıkışı istenmesi. Otogar çıkışlı araçların yolcu sayısına bakılmamasıyla birlikte Türkiye tarafına yollanması,

Sarp Sınır Kapısı’nda B2 ile taşımacılık yapan firmalardan Dozvola istenmesi uygulamasına son verilmesi gerektiğini belirttik.

Ayrıca Sarp Sınır Kapısı’ndaki fiziki yapının büyütülmesi, B1 Yetki Belgesi ile düzenli taşımacılık yapan araçlar için ayrı bir geçiş koridoru oluşturulması ve düzenli taşımacılık yapan otobüslerin sıra beklemeyecek şeklinde geçiş yapmalarının sağlanması gerektiğine de raporumuzda yer verdik.

Toplantı son derece olumlu bir havada geçti. Dileğimiz odur ki yurt dışı yolcu taşımacılarımızın da işlerini daha kaliteli yapacağı şartlar bir an önce yerine getirilsin. Bunun için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

 

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR