Türkiye Gürcistan KUKK Toplantısı ardından

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • Türkiye Gürcistan KUKK Toplantısı ardından

20-21 Eylül 2016 tarihleri arasında İzmir’de yapılan Türkiye-Gürcistan kara Ulaştırma Karma Toplantısı’nda (KUKK)  Gürcistan tarafının söylediği üzere Gürcistan plakalı otobüslerin ilk kalkış yerinden yolcu alabildikleri ve sonraki ara duraklardan yurtdışına yolcu alamadıklarını söylemişlerdi.

Oysaki;

Uluslararası Düzenli Yolcu Taşıma Sözleşmelerinin düzenlenmesinde taraflar kalkış ve varış noktalarını ve kendi ülkelerindeki mevzuata uygun olarak ara duraklarını da belirlerler ve Bakanlıklarına başvuruda bulunurlar.

Taraflar sözleşmelerinde;

-          Kalkış ve varış noktaları ile ara duraklarını,

-          Bilet satışlarının taraf ülkenin para birimi ile ve taraf ülkenin taşıma şirketi biletleri ile yapılacağını,

-          Tarafların iç hatlarda yolcu taşımayacaklarını,

belirlerler.

Düzenledikleri bu sözleşmeye;

-          Kalkış ve varış noktaları ile ara duraklarını

-          Zaman Tarifesi

-          Fiyat tarifesi

-          Gidiş ve dönüş güzergahı

-          Şoför çalışma programını

eklerler.

Ara duraklarda yolcu bileti düzenleyebilmek için de;

Bakanlıklarına beyan ettikleri kendi ofislerine ait belgeleri veya Bakanlıklarca yetkilendirilmiş acentaları ile noterde düzenlenmiş acentalık sözleşmelerini başvuru yazılarına eklerler.

Bakanlıkların görevlileri başvuru evraklarını inceledikten sonra da taraf ülkelere giriş izin belgelerini gönderirler. Bu izin belgelerin ekleri ile Bakanlıklar, taşımacıların çalışma programını onaylamış olurlar ve taşımacılar da bu mihval üzere faaliyetlerini sürdürürler.

Uluslararası Düzenli Yolcu Taşıma Sözleşmeleri ile eklerini onaylayan Bakanlıklar şayet ara duraklarda yolcu indirme ve bindirmelere kısıtlama getirecek olurlar ise insanların seyahat özgürlüklerine kısıtlama getirmiş olurlar

Sonuç olarak bu konuda Gürcistan yetkililerinin kendilerinin de böyle bir düzenlemeye gideceklerini söylemişlerdir. Yani Tiflis’ten kalkan Türkı plakalı araç yol boyunca 7-8 yerleşim yerinden yolcu alamayarak Türkiye sınırına ideceklerdir.Eğerki böyle bir düzenlemeye  yapılırsa Türk firmaları çok daha büyük zorluklarla karşılaşacaklardır. Bunun için bakanlığımızın gerekli düzenlemeleri yapması gerekmektedir.

 

Hasan Yüksel KURNAZ
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR