TARİHİ TOPLANTI

28/11/2016

Tarihi toplantı

Bu hafta sektörümüz açısından çok önemli bir toplantı yapıldı. Daha önceden üyesi olduğu TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi kanalıyla karayolu yolcu taşımacılığı sektörününsorunlarını yakından takip edenAK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi ile TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonunu buluşturdu. Sorunlarımızın çözümü için tüm yetkili tarafların aynı masa etrafında buluştuğu toplantı ayrıca TBMM dışından katılanların olduğu en geniş katılımlı toplantı olarak da tarihe geçti.

23 Kasım 2016 Çarşamba Günü TBMM’de Yapılan toplantıda TOFED olarak bizde sorunlarımızı, çözüm için görüş ve önerilerimizi sunduk.Köprülerin yapılış amacı ulaşımı çabuk, kolay ve konforlu hale getirerek zamandan ve maliyetlerden tasarruf sağlamaktır.  Ancak 3. Köprü ile otobüslerin seyahat süresi iki saat uzadı. Ayrıca her bir otobüsiçin sefermaliyeti aylık 6 bin 500 TL arttı. Yolcuların sefer süresinin uzamasına bağlı olarak otobüsleri tercih etmemesiyle birlikte de maliyetler artarken gelirler azaldı. Bu nedenle otobüslerin her iki köprüyü birde kullanmasının daha doğru olacağına dair kanaatimizi toplantıda bir kez daha ifade ettik.

Ülkemizde yolcu terminallerinin yer seçiminden, büyüklüğüne ve işletilmesine kadar olan süreçte Belediyeler tek ve imtiyazlı kurum olarak karar vermektedirler.   Maalesef bu da büyük bir problem. Çoğu zaman sektör mensuplarının görüşü alınmadan inşasına başlanılan yolcu terminalleri; gerek yer seçimi ve gerekse kullanışsız olması nedeniyle hem yolcuların hem de sektörümüzün ihtiyaçlarını karşılamamaktadır. Toplantı da bunu da aktardık. Terminallerinin inşası ve işletilmesi süreçlerinin tespit ve koordine edileceği;   Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme bakanlığı nezdinde kurulacak ve içinde ilgili kamu kurum ve kuruluşları temsilcileri ile sektör temsilcisi olarak TOFED’in de olacağı bir komisyonun kurulmasının ülkemizin ulaşım politikaları doğrultusunda verilecek doğru bir karar olacağını katılımcılar ile paylaştık.

Ayrıca hepimizi çok yakından ilgilendiren otogarın taşınması konusunun da bir kez daha altını çizdik.  İstanbul halkına entegre yolcu taşımacılığı imkanını veren 15 Temmuz Demokrasi Otogarı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından sektörümüzün ve halkın ihtiyaçlarını karşılamayacak bir ilçeye taşınarak kapatılmak istenmektedir. Bu otogarın yıkılarak halkın otogara ulaşımında zorluk çekeceği bir ilçeye taşınması, yeni terminal için yapılacak maliyetlerde göz önünde bulundurulduğunda,  kamu kaynaklarının israfına neden olacak ve sektörümüze beklenen hizmeti sunmayacaktır. Bu nedenle 15 Temmuz Demokrasi Otogarının yapılacak ıslah projesi ile yenilerek halkımıza hizmet vermeye devam etmesi önem arz etmektedir.

Aktardığım konular sektörümüz açısından öncelikle çözüme kavuşturulması gereken konulardı ama tabii ki sadece bunları da konuşmadık. Taşıma yetki belgesi sahiplerinin aynı belge sahipleri ile ortak organizasyonlar ve ortak taşımalar yapabilmesi, ulaşım koordinasyon merkezleri mevzuatının yeniden düzenlenmesi, korsan yolcu taşımacılık faaliyetlerinin engellenmesi, karayolu yolcu taşımacıları düzenleme kurulunun oluşturulması, karayolu yolcu taşımacılığı mevzuat değişikliği çalıştayının yapılması gibi konularda da sektörün görüş ve önerilerini aktardık.

Toplantı sonunda, 2017 yılının ilk yarısında, tüm ulaştırma sektörlerinin yolcu taşımacılığını kapsayacak şekilde bir çalıştay yapılması kararı alındı. Bu tarihi toplantı umarım kısa zamanda meyvelerini verir.

 

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR